Czy szukałeś ostatnio nowej pracy? Być może odbyłeś już nawet kilka rozmów kwalifikacyjnych - i to nie tylko jako kandydat, ale także jako osoba prowadząca rozmowy. Być może nawet otrzymałeś oferty od niektórych organizacji, w których odbywałeś rozmowy kwalifikacyjne, oferując wybór pomiędzy kilkoma opcjami. Rekrutacja i selekcja może być trudnym procesem dla menedżerów i specjalistów HR w każdej firmie. Wyzwaniem jest znalezienie kandydatów z odpowiednimi umiejętnościami na otwarte stanowisko. Celem jest zidentyfikowanie potencjalnych pracowników, którzy dobrze pasują do Twojej organizacji i jej kultury, posiadają niezbędną wiedzę i zestaw umiejętności oraz będą dobrze prosperować w Twoim dziale lub zespole. Aby upewnić się, że proces zatrudniania przebiega sprawnie, specjaliści HR muszą opracować szczegółowe zasady zatrudniania, które wspierają strategię organizacji i jednocześnie spełniają normy prawne. Pomaga to w skutecznym sprawdzaniu kandydatów, a także w ocenie, czy kandydaci nadają się do pełnienia ról w danym dziale lub firmie.